7 סיבות מדוע קמפיינים בגוגל ובפייסבוק הולכים יד ביד

7 סיבות מדוע קמפיינים בגוגל ובפייסבוק הולכים יד ביד

העולם הפרסומי בו אנו פועלים נחלק בימינו לשניים : מצד אחד נמצאים אלה שנוהגים להעלות קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות, ובראשה פייסבוק, ומצד שני אלה שנוהגים להעלות קמפיינים ממומנים במנועי החיפוש השונים, כאשר המוביל בהם הוא ללא כל צל של ספק גוגל.

מהנסיון רב השנים שלנו בגלומברק הגענו למסקנה חד משמעית שהשילוב בין שני הערוצים הללו, פייסבוק וגוגל יחד, הוא זה שמניב תוצאות איכותיות יותר, רבות יותר ומדוייקות יותר, ועל ידי כך לא רק שחוסך לכם הוצאה של כסף רב ומיותר, כי אם גם מונע אבדן של לידים עסקיים יקרים ביותר. לצורך כך ערכנו עבורכם את המדריך הבא:

7 סיבות מדוע כדאי ומומלץ לשלב בין השניים:

 

1. מיקסום החשיפה והמודעות למותג

בעקבות סגנונות הקמפיינים השונים הקיימים היום בפייסבוק, ניתן לא רק לחשוף את הצרכן למותג לראשונה, אלא על הדרך גם לגרום לו לזכור אותך ואת המותג שלך. למעשה, זוהי דרך נפלאה לייצר קשר עם קהל מטרה שיכול להניב תוצאות, ובהמשך לספק המרות, במידה והוא מדוייק מספיק. גם בגוגל ישנם מספר סגנונות שונים של קמפיינים, המאפשרים חשיפה גדולה למותג, בהתאם ליעדי השיווק שלכם.

 

2. מינוף קהלי היעד ליצירת תוצאות

הפרסום בפייסבוק הוא ייחודי. הגולשים ברשת החברתית הפופולרית אינם מחפשים ברוב המקרים מוצר או שירות באופן אקטיבי ולכן החשיפה שלהם לפרסומים שלכם שונה מאשר כאשר הם עושים שימוש אקטיבי בגוגל ושות'. יחד עם זאת, כבר היום מציעה רשת החיפוש שלל אפשרויות לקידום של קמפיינים מותאמים אישית – בהם תוכלו לחדד את המסר השיווקי אליו ייחשף הגולש בכל מודעה. המסרים המדוייקים שתעבירו לקהל המטרה הוא זה שימנף את הקמפיין ויניב תוצאות.

 

3. ניתוב הלידים דרך האפיקים הנכונים

רשת הפייסבוק מאפשרת כיום הזדמנויות רבות למפרסמים שמעוניינים לייצר לידים בקלות ובמהירות. בחירת יעדי הקמפיין היא השלב הראשון במעלה: מודעות, השפעה או המרה – אתם קובעים את גודל המשפך הראשוני דרכו יעברו הלידים מהרשת החברתית ישירות אליכם. גם ברשת החיפוש, גוגל, ניתן למקד די בקלות את יעדי הקמפיין. ראשית יש ליצור קהל מטרה מדוייק אליו נפיץ את הפרסום כאשר המטרה בשלב זה היא יצירת חשיפה רבה ככל שניתן אך מדוייקת. בשלב השני נתמקד בלקוחות הפוטנציאליים מתוך קהל המטרה, אלה שצפו בוידאו או בתמונה שהעלינו או שאפילו לחצו על הקישור, ואליהם נשווק את הקמפיין הממוקד יותר עם ההצעה העסקית שלרוב תופיע בצורה של תועלות ויתרונות. בשלב השלישי והאחרון נפנה שוב אל אלה שקיבלו מאיתנו את ההצעה העסקית הראשונית, בעזרת הנעה לפעולה כזו או אחרת, ונשווק להם שנית (בקמפיין רימקרטינג) את המוצר או השירות שלנו, כאשר המטרה העומדת לנגד עינינו בשלב זה היא המרה. לדעתנו רק בעזרת שילוב בין שלושת השלבים הנ"ל ניתן באמת להשיג את יעדי הקמפיין ולהפוך צרכנים פוטנציאליים לרוכשים משלמים.

 

4. יצירת לידים איכותיים וכמותיים

פייסבוק מאפשרת להעלות קמפיין המרות לידים בעלות דיפרנציאלית, בו נוכל, בתכנון נכון, לקבל לידים של רוכשים המותנים בקריאייטיב/טירגוט/BID/התנהגות קהלי המטרה. קמפיין גוגל מאפשר לכם לטרגט את קהלי המטרה בהתאם לנקודת המפגש איתם. לעיתים קמפיין גוגל יהיה יקר יותר מקמפיין פייסבוק, אך שילוב בין השניים הוא אידיאלי להשגת מקסימום תוצאות (חשיפה ולידים) ולכן אנו ממליצים על שילוב ביניהם.

 

5. ליישר קו עם המותג

הן הפייסבוק והן האינסטגרם, שתיהן רשתות נפלאות להצגת הצד החריף והבוטה של המותג שלכם. סטוריז, למשל, הם דרך נפלאה לגעת בלקוח הפוטנציאלי במקום שבדרך כלל מרגיש לו הכי בנוח לצרוך תוכן. יחד עם זאת, חשוב לשמור על אחידות במסרים לרוחב הקמפיין כולו. האחידות במסרים היא זו שתבנה או תהרוס את חווית הצרכן עבורכם והעקביות שמשדרים המסרים שלכם, אלה שפוגשים את הלקוח הפוטנציאלי בכל רשת, פעם אחר פעם, בכל מקום, הינה חיונית בדרך להמרת הלידים ללקוחות משלמים.

 

6. להשאיר את האצבע על הדופק

קמפיין מוצלח הוא כזה שלאו דווקא רץ ללא הפרעות אלא דווקא זה שמנוטר באופן תדיר וקבוע, במטרה לדייק אותו ולקדם את צרכי המותג ואת יעדיו. פייסבוק וגוגל מספקות אוסף של כלים עתירי ידע ואפשרויות לניתוח של הנתונים שמתקבלים, המאפשרים בעקבות כך לדייק את הקמפיינים במטרה שישיגו את יעדיהם. להשאיר את האצבע על הדופק פירושו לא להצמד לסגנון אחד של קמפיין באופן עיוור אלא לחקור, לנתח, לנטר ולבדוק אותו כל הזמן – האם הוא מספק לכם את התוצאות שרציתם.

 

7. להשיג את המטרות השיווקיות הרצויות

תמחור הקמפיינים בין פייסבוק וגוגל אמנם שונה, לטובת פייסבוק מבחינת המחיר, אך אתם בעצם משלמים על מה שאתם מקבלים. בגוגל אתה משלם מחיר גבוה יותר עבור כל הקלקה על מודעה ומקבל בתמורה ליד איכותי יותר, אך בפייסבוק אתה יכול לייצר לידים בכמות גבוהה יותר ולאחר מכן לחזור ולשווק להם את הקמפיין בעלויות נמוכות, שוב ושוב, כחלק מקמפיין רימרקטינג, שבדרכו ייצר תוצאות נפלאות.

 

לסיכום, כמו שאמרו כבר לפנינו – נראה שבאמת טובים השניים מן האחד. השילוב של רשת הפייסבוק, שלאחרונה חצתה כבר את רף מיליארד המשתמשים, עם רשת החיפוש הפופולרית גוגל, בה מתבצעים בכל שנייה למעלה מ40,000 חיפושים, מצליח לספק לנו בכל פעם מחדש את הקמפיינים המדוייקים ביותר, הטובים ביותר, והנכונים ביותר עבור רוב המותגים אותם אנחנו מנהלים.

 

חזרה לרשימת מאמרים