אסטרטגיה של חדשנות – טרנדים בשיווק 2019

אסטרטגיה של חדשנות – טרנדים בשיווק 2019

אם תשאלו אותנו, שתי המילים החמות ביותר בתחום השיווק בשנים האחרונות הן “חדשנות” ו”אסטרטגיה”. אין מנהל, ארגון או חברה שלא עושים בהן שימוש תדיר בימינו, ופה בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה, כאשר עיקר מומחיותנו היא לקחת את אותן ססמאות נהדרות, להפוך אותן למציאות בשטח ולראות כיצד הנתונים מתורגמים להכנסות ולגידול בכמות הלקוחות והמכירות.

מנסיוננו אותן חברות פשוט מחכות שההזדמנות תבוא ותידפק על דלתן, או שהדברים יקרו וישתנו מעצמם עם הזמן, אבל ברוב המקרים יש צורך בכוח פנימי שיוביל את החברה אל עבר החדשנות, בעזרת פיתוח אסטרטגיה שיווקית ממוקדת ואוסף של פעולות שאמורות להוציא אותה לפועל. זה אולי נשמע לכם פשוט, אבל הובלת שינוי אסטרגטי בחברות ובארגונים דורשת כח אדם, תקציב, מחקר, ניתוח, חשיבה יצירתית, תעוזה, התמדה ובעיקר, ואולי מעל הכל – מנהיגות. בדיוק מהסיבות הנ”ל, ובמטרה לסייע לכם לפתח אסטרטגיה בסיסית לקידום החברה שלכם, בחרנו לציין את הטרנדים החמים ביותר בשיווק הדיגיטלי ושהולכים לשנות את חוקי המשחק בשנים הקרובות:

 

דיגיטל דיגיטל דיגיטל

בשנים האחרונות גוברת ההבנה בקרב בעלי העסקים שכדאי להשקיע גם בפרסום דיגיטלי ממוקד במטרה להגדיל את נפח הפעילות. למרות שעסקים קטנים ובינוניים יכולים להתקיים גם ללא נוכחות דיגיטלית, היא בהחלט יכולה לסייע להם בחיזוק המותג ובהגברת המכירות וההכנסות. עם התפתחות התחרות במשק עולה באופן טבעי גם הצורך לבלוט ולמתג את עצמך מעל המתחרים והשימוש ברשתות החברתיות ובמנועי החיפוש נותן מענה קל, מהיר וזול באופן יחסי לאותן דרישות.

כבר בשנת 2017 פורסם מחקר שהדגים כיצד נתח הפרסום באמצעים הדיגיטליים עבר בגודלו את נתח הפרסום במדיה המתישנת – הטלוויזיה. ההוצאות, רק כדי לסבר את האוזן, בשנת 2017 הוציאו הישראלים 270 מיליון דולר על פרסום בטלוויזיה בעוד שעבור הפרסום באמצעים הדיגיטליים הוציא 285 מיליון דולר. המגמה העולמית כבר חדרה לשוק הישראלי ובהתאם לתחזיות המומחים המגמה עתידה להישמר בשנים הקרובות והם צופים שהפרסום הדיגיטלי יגיע למימדים של כשליש מהוצאות הפרסום הכוללות, על חשבון אמצעי המדיה המסורתיים.

 

גלישה סלולרית

עם הפיתוח המואץ בעשור האחרון בזירה הטכנולוגית בכלל, ובתחום הטלפונים הסלולריים בפרט, חל שינוי ניכר בדרך בה צרכנים מתחברים לרשת. אם בעבר מרבית שעות הגלישה היו מתבצעות מהבית, באמצעות מחשבים נייחים או ניידים, היום נראה שרוב נפח השימוש והגלישה עובר לניידים ולטאבלטים, שזמינים 24/7, בכל שעה ובכל מקום. אם בעבר היו פעולות שיכולנו לעשות רק במחשב הישן והמסורבל, היום, באמצעות פיתוח אתרים רספונסיביים ושלל רב של אפליקציות ניתן לעשות כמעט הכל באמצעות נגיעה קלה במסך של הסמארטפון.

בעקבות השינוי באופן צריכת הנתונים נפתח עבור המפרסמים שוק המציע אינסוף הזדמנויות ללכוד את תשומת לבו של הצרכן, אך יחד עם ים האפשרויות מגיעה גם אחריות גדולה כיוון שעל המפרסמים להיות מתוחכמים במיוחד כדי להתמודד על הקשב של הצרכן בעולם מרובה מסרים.

 

 

אם תמונה אחת שווה אלף מילים, כמה שווה שניה של וידאו?

משנות ה80 כבר ידוע שהוידאו הרג את כוכב הרדיו, אבל אף אחד לא אומר מה הוא עשה לתוכן הכתוב.

אם פעם חברות גדולות היו מעלות סרטוני תדמית עתירי תקציב ליוטיוב, היום סרטוני הוידאו מפורסמים באופן תדיר הרבה יותר, במגוון רחב של אתרים ורשתות חברתיות ולכן התכנים צריכים להתאים לכל הפלטפורמות.

המפרסמים כבר מזמן הבינו שוידאו קצר יכול לעשות עבודת קידום טובה יותר מאשר באנר מרצד או תמונה סטטית של מוצר ולכן, ובהתאמה לרוחב הפס הגדל באופן טבעי משנה לשנה, מוחלפות הפרסומות הישנות בכאלה שמושכות יותר את העין ומייצרות יותר הנעה לפעולה. דווקא בימים בהם המלחמה בין שתי ענקיות הוידאו, יוטיוב ופייסבוק, בשיאה נראה שהביקוש לוידאו רק הולך וגובר. אם לספק מעט נתונים, בשנה החולפת מספר הצפיות בסרטונים בפייסבוק חצתה את ה4 מיליארד בעוד שכמות הצפיות ביוטיוב כבר הגיעה ל7 מיליארד!

העתיד, כך נראה, הולך לשנות לחלוטין את התחום, ולמרות שהוידאו קיים כבר שנים, ההתפתחות הטכנולוגית שמתחוללת לצידו הולכת לשנות אותו מקצה לקצה. כבר היום חברות רבות עובדות על פיתוח פלטפורמות לאיסוף נתונים אשר יכולות להתאים בזמן אמת את הפרסומת בה צופה הלקוח, בהתאם למידע שכבר קיים עליו, וזאת עוד לפני שהזכרנו מסיבות צפייה וירטואליות ואמצעים חדשים להפצה מהירה ולשידור של סרטונים בלחיצת כפתור.

 

פנייה אישית ממוקדת

בשונה מהשיווק באמצעים האחרים, השיווק הדיגיטלי יכול להגיע לקהלי מטרה ממוקדים, מפולחים ומאופיינים מבחינה דמוגרפית. המיקוד הרב בקמפיינים מאפשר למפרסמים להגיע לקהל הממוקד ביותר, עם מסרי השיווק המתאימים ביותר עבורו.

היום כבר ברור למפרסמים שאי אפשר עוד לפנות לכולם באותו המסר השיווקי ובאותה הפלטפורמה ולכן הפרסונליזציה של המסרים הופכת הכרחית יותר מאי פעם. הרעיון העיקרי הוא לדעת, לנתח ולהבין מראש היכן אנו הולכים לפגוש את קהל הלקוחות הפוטנציאלי, באיזה מצב אנו תופסים אותו ובעזרת אילו מסרים נוכל להניע אותו לפעולה.

 

גוגל הוא עדיין המלך

אין ספק שבשנים האחרונות פלטפורמת הפרסום המצליחה ביותר היא עדיין האדוורדס של גוגל. הרי אם גוגל הוא ממשק החיפוש המוביל, המוכר והפופולרי ביותר בעולם, אזי הזרוע השיווקית שלו תופסת תאוצה גם כן והופכת לפופולרית יותר ויותר. לצורך העניין, חברה או עסק שלא משפרים או לפחות משמרים את ההופעה שלהם במנוע החיפוש המוכר עלולים למצוא את עצמם מחוץ למשחק.

מעצמת הרשת גוגל, שבעבר איפשרה לפרסם מודעות טקסטואליות בראש תוצאות החיפוש כבר עברה מספר מתיחות פנים בשנים האחרונות וכתוצאה מכך מציעה היום אפשרויות פרסום של באנרים וסרטונים ברשת המדיה המאגדת רשימה ארוכה של אתרים מובילים בהם גוגל רכשה שטחי פרסום. באמצעות שימו חכם במערכת הגוגל אדוורדס ניתן להשיג מטרות ויעדים גם בתיקצוב נמוך יחסית.

 

אפליקציות הן עדיין הדבר החם הבא

אחת הדרכים החכמות לשמור על קשר עם הצרכנים ולקדם מעורבות צרכנית היא באמצעות אפליקציות. בשנים האחרונות מתרחבת התופעה וחברות רבות מתחומים שונים כבר הבינו שאפליקציה היא תוסף משלים עבור האתר.

אם בעבר חברות רבות העדיפו להשקיע פחות משאבים ולהתאים את הגלישה באתר גם לנייד, בשנים האחרונות החברות הגדולות מתחילות להבין שהאפקטיביות, הנוחות והיעילות של אותן אפליקציות אף עולה על יתרונות אתרי האינטרנט המיושנים, הכבדים ומהסורבלים.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שהשימוש באפליקציות מגדילה את שטחי הפרסום, מגדילה חשיפה ומניעה את הקהל לפעולה בצורה מיטבית וקלה יותר. כך, באופן טבעי, גם תקציבי הפרסום באפליקציות הולכים וגדלים.

 

 

 

חזרה לרשימת מאמרים