אז איך מתחילים לבנות מותג?

אז איך מתחילים לבנות מותג?

יש לכם רעיון מדהים להקים מותג/עסק משלכם ואש בוערת בכם לצאת אל הדרך…… מעולה!
יש לכם 3 משימות ראשונות לשלב הכי חשוב:
1. לבחור למותג שלכם שם
2. לעצב לו לוגו
3. להמציא לו סלוגן
אז איפה מתחילים, איך בוחרים ולמה הכי חשוב לשים לב? בואו ונראה:
מותג אינו רק צבע וצורה אבל הוא הופך לחלק אינטגרלי מהנראות שלכם.
הנראות הזו תלווה אתכם בפעילות העסקית ועם הזמן תהפוך להיות מזוהה אתכם ולכן חשוב מאוד כבר בהתחלה להשקיע את הזמן לכל ההחלטות האלו.

בחירת שם
הבסיס לכל מותג הוא שמו. כשאתם בוחרים שם למותג שלכם, חשבו על הנקודות הבאות:
• חשוב לשים דגש על קלות הגייה
• השם מסמל את התועלת שתצמח ממנו
• חשוב שתהיה אסוציאציה והקשר לפעילות העסקית ולתועלת ממנה
דוגמאות:
• שם פרטי + שם משפחה
• משחק אותיות עם השם – אדידס (על שם שני האחים הגרמנים: אדולף ודסלר)
• שם בהשאלה מתחום העיסוק עם הטיה (קולר/ ליטוף)
• שם המעיד על קהל המטרה – למי אתם פונים (בנק הפועלים)
• שם עם משמעות הומוריסטית (פלאפל התאומים / טבע נאות)
• שם על פי המיקום הגאוגרפי (יקב תבור / ספא קיסר)
• שם עם השראה ("נייקי" – בהשראת השם ניקה – אלת הניצחון במיתולוגיה היוונית)
לוגו
המטרה בבחירת לוגו היא ליצור לכם אייקון גרפי שיהיה מזוהה עמכם ועם הזמן יהיה זכיר ויעמוד בזכות עצמו.
על פי רוב, יכלול הלוגו את האלמנטים הבאים:
• סמליל + שם + סלוגן
• צבעוניות נבחרת
• הלוגו חייב להיות מקורי ולא מועתק
• הלוגו צריך להתאים למגוון פורמטים (גם לשלט חוצות וגם לכרטיס ביקור)
• יש להתייחס בקפידה לעיצוב הלוגו: כיתוב / פונטים / עובי / צבעוניות / איור / תמונה וכו'
• חובה למקם את הלוגו שלכם בכל חומר פרסומי אשר אתם מוציאים

סלוגן
סלוגן הוא משפט קצר ותמציתי המשקף את היתרונות שלכם עבור הלקוחות. ניסוח הסלוגן חשוב במיוחד בציון הבידול של המותג שלכם.
לכו על משפט קליט וזכיר שיחזק את המסר השיווקי שלכם.

דוגמאות:
אל על הכי בבית בעולם
אלפא רומיאו – זה שאתה נושם לא אומר שאתה חי
נביעות לגוף ולנשמה
מטרנה – הכי קרוב אלייך אמא
קוקה קולה – טעם החיים
תעמיס לי ביסלי

טיפים לניסוח סלוגן:
• ניסוח הפונה אל הרגש ואל השכל
• קביעת עובדה – בהקשר ישיר לתוצאה
• קישור אסוציאטיבי לתועלות העסק
• שימוש במילים נרדפות שיציינו את התועלות
• שימוש בחרוזים
• הדגשת היתרון ללקוח במשפט קצר (למשל: "אחריות לכל החיים")
• נסחו לעצמכם 3-4 אופציות נבחרות לחוות דעת ומתוכן בחרו את המנצחת.
צאו לדרך עם ידע וביטחון, וחשבו לאורך כל הדרך על הלקוח שלכם – למי בדיוק אתם מכוונים ומה המסר שלכם אליו – כך תוכלו לחדד ולדייק את הנראות של המותג שלכם והמסר שלכם יגיע לכתובת הנכונה.

חזרה לרשימת מאמרים