איך יוצרים קשרים עסקיים שיביאו לך לקוחות חדשים?
הסוד לפיתוח עסקי מניב מכירות, הוא פניה ממוקדת לפלח שוק לקוחות הרלוונטיים לעסק שלך. הדרך הקצרה להשגת לקוחות טמונה במעגלי הקשרים העסקיים שלך, כאלה שיכולים להפנות אלייך לקוחות המתאימים לך.
לקוח שהגיע אליך בזכות המלצה אישית, מעלה את סיכויי הסגירה לעסקה בכמה מאות אחוזים, לעומת לקוח אקראי שהגיע אליך בדרך אחרת.
אז כדי שתדע כיצד להשיג לקוחות חדשים – חשוב שתדע כיצד יוצרים ומטפחים קשרים עסקיים אשר יניבו לך פעילות עסקית אמיתית!
ריכזנו עבורך 7 צעדים בסיסיים ליצירת קשרים עסקיים שעובדים:
1. סרוק את אנשי הקשר שלך – בדוק את מעגלי הקשרים העסקיים שלך: האם הם שייכים לתחום הפעילות שלך? האם הם ממליצים על שירותיך? מי האנשים שיכולים לייצר עבורך הפניות עסקיות? האם אתה זוכה להפניות עסקיות לעיתים קרובות?
2. תכנון מוביל לתוצאה! – לאחר שבחנת מי מתוך הקשרים העסקיים שלך יכול להביא לך לקוחות חדשים, נסח במשפט קצר כיצד אתה מציג את הפעילות שלך. מה אתה מוכר? מהן התועלות שלך? ומה הייחודיות שלך?
3. בחר את קהל הלקוחות אליו תרצה לפנות – חשוב שתדע במדויק לאיזה קהל לקוחות אתה מכוון. מיהם הלקוחות הרלוונטיים לך ובמה אתה יכול להועיל להם. כך תוכל גם לציין זאת בצורה ברורה כלפי אנשי הקשר הקיימים או החדשים שלך כדי שהם ידעו בדיוק אלו לקוחות להפנות אליך.
4. צור קשר – פנה לאנשי הקשר שיכולים לסייע לך. נס לאתר פעילים בסביבה העסקית שלך המכירים את הפעילות בענף ויכולים להפנות אליך לקוחות חדשים מותאמים לעסק שלך בהתאם לפלח השוק הרלוונטי עבורך.
5. הרחב מעגלים עסקיים – השתתף בכנסים, מפגשי הכרות בענף ודאג לחשוף את הפעילות העסקית שלך לכמה שיותר אנשים רלוונטיים (מילת המפתח היא רלוונטיים – לספר למשפחה וחברים זה יכול לסייע אבל לא בהכרח יניב לך פעילות המשכית).
חשוב לזכור – כדי ליצר קשרים עסקיים שיניבו לך הפניות חשוב ליצר המשכיות על ידי טיפוח קשרים עסקיים ארוכי טווח.
6. הצג את עצמך – דאג לספר בקצרה מהי הפעילות שלך כיום ומיהם לקוחותיך (קיימים או פוטנציאליים), ציין הצלחות ועדכונים הקשורים ישירות לפעילות העסקית שלך.
זכור! הצגת הפעילות חייבת להיות קצרה ותכליתית כדי שאיש הקשר יוכל לזכור בקלות מה הוא יכול לעשות עבורך.
7. לתת על מנת לקבל – חלוקת כרטיסי ביקור אינה מייצרת בהכרח שיתוף פעולה המשכי, כדי לייצר יחסי הדדיות והמשכיות חשוב להקפיד להקשיב לצד השני, להבין כיצד אתה יכול לסייע לו, האם יש צורך שעליו תוכל לענות? ולהציע המשכיות בנתינה שלך. כל תבנה מערכת יחסים ארוכת טווח.
נתינה בונה קשרים עסקיים ארוכי טווח, מביאה להזרמת לקוחות רלוונטים
באופן קבוע לעסק שלך, ומובילה לצמיחה עסקית.
הקפד על שמירת קשר רציף ועל הדדיות ביחסי הגומלין העסקיים שלך.
וזכור: בשורה התחתונה – אנשים עושים עסקים עם אנשים !