יצירתיות חדשה ב- 5 שלבים חושבים >עושים > מניעים מחדש

יצירתיות חדשה ב- 5 שלבים חושבים >עושים > מניעים מחדש

 

 

במקום לחשוב על הישרדות (שזה מימלא מה שקורה כאן!)
תחשבו על לפרוץ גבולות, חדשנות ולהמציא משהו חדש למותג שלכם!!
או במילים אחרות איך המותג שלכם לא רק שורד, אלא גם מפתח פעילות שיווקית חדשה!  

חשוב לזכור! יש עתיד…. הצרכנים אמנם מחשבים את הבזבוזים, מקטינים הוצאות אבל הרצונות הרגשיים שלהם מניעים אותם לרכישה – כאן ועכשיו. גם הצרכנים השקולים ביותר, מחפשים מענה אמתי לרגשות / רצונות / משאלות, כך גם כשיש תלאות כלכליות ועתיד לא ברור, עדיין צרכנים קונים, ואנחנו נחזור לפעילות, אמנם בזהירות, אבל הרצון לחזור ל”שגרה” חזק מכל!  נכון, התחרות על כל לקוח תהיה גדולה יותר, ולכן לצידה חווית הלקוחות תהיה חייבת להיות טובה יותר ואמוציונלית!

אז מה עושים כדי לתכנן אחרת את הפעילות השיווקית של המותג שלכם מחדש:

  1. חשיבה מחודשת:
    הבנה כי כל מה שידעתם על הלקוחות שלך עד היום – לא נכון יותר!
    נדרשת חשיבה מחודשת על מה הערך שהמותג שלכם נותן היום ללקוחות שלכם.
    משימה ראשונה : כתבו על נייר, הערך שהמותג נותן ללקוח הוא…
    הימנעו מערכים כללים מאוד… הם לא יעזרו לכם לחשוב אחרת.
    חשוב לזכור! כי משברים גדולים, במיוחד עולמיים כמו זה, גורמים ללקוחות לנוע ולקנות מתוך מניעים רגשיים,זה נכון תמיד בתהליכי שיווק, היום כפליים ! הגירוי הרגשי שיניע לפעולה חייב להיות מאד אמוציונאלי ובלתי ניתן לוויתור.
    במקביל, הצרכנים דורשים יותר! והרבה יותר! הם פחות סבלניים כלפי שירות לקוחות רעוע, שומרים זיכרון מתוק כלפי מי שתרם / עשה / נרתם, בתקופה זו ללקוחות שלו או לסביבה הקרובה, ועכשיו כשהם מוכנים לבחור לקנות דווקא את המותג זה ולא אחר – הם רוצים הצדקה אמתית למה לקנות דווקא אותו ולא מהמתחרה שלו.
  2. אנשים מוכנים לשנות הרגלים בתקופות כאלו:
    למה הכוונה? אחרי משבר מסוג זה, ראינו שגם בני 65 פלוס רוכשים באינטרנט, מתקשרים בזום ומתחברים דרך הרשת לאהובים שלהם. עד כה, המון עסקים לא חשבו לקחת את אוכלוסייה זו בשקלול רכישות דיגיטליות, התנהגות ברשת, מה גם שלא הייתה היענות מרובה לאופן צריכה כזה. אבל מציאות של משבר מלמדת אותנו הרגלים חדשים – היום בני הגיל השלישי למדו וסגלו שיטות צרכניות אחרות בדרך הדיגיטל.
    מחקרים מוכיחים שאחרי משבר, אנשים מוכנים ללמוד דברים חדשים, להתנסות במוצרים חדשים ולצרוך שירותים שלא צרכו עוד קודם, מדוע? כי המח האנושי מבין שגמישות היא מילת המפתח ולכן הרגלי הצריכה הופכים לגמישים יותר.
    כאן נכנסת בדיוק חווית משתמש אחרת, שלוחה של מותג קיים, קטגוריית פעילות חדשה וכד’
  3. מה הערך של המותג היום, עכשיו ? זה מה שהלקוחות יקנו:
    אני אסביר, 3 המניעים הכי רלוונטיים לרכישה, קשורים בצרכים בסיסיים תואמים לתקופה – בריאות (רפואה, תרופות, תוספי תזונה, אפילו הרגלי צריכה של מזון איכותי אורגני ), כלכלה – ניהול הכספים בבית, חסכון, הזדמנויות השקעה חדשות, צריכת שירותים שיקנו לי בטחון כלכלי במצבים מעורפלים ולא ברורים. והמניע השלישי הוא MUST HAVE אימפולסיבי – מה אני חייב היום? למעשה מה שהצרכן חייב זה הערך שאתה נותן לו למשל: חנויות הבגדים נמצאות בהתרסקות לעומתן אפליקציות מכירות בגדים בצמיחה. לא באמת חייבים ללבוש מותגים בבית,  אבל זו תחושה נהדרת לרכוש בגדים ל”יום שאחרי”, כנ”ל קוסמטיקה וטיפוח – זה לא הכרח אבל זה צורך רגשי נפשי שגרם לעלייה במכירות קוסמטיקה און ליין וסרטוני יוטיוב לעשה זאת בעצמך. לכן, עברו על התועלות הרגשיים שהמוצרים ואו השירותים שלכם גורמים ללקוחות שלכם להרגיש , אלה יהיה מנועי הצמיחה למכירות מחודשות בעת החזרה לפעילות העסקית, מה גם שזו אופציה נהדרת להמציא קהל צרכנים חדש שעליו לא חשבתם.
  4. הטיות קוגניטיביות מניעות לרכישה:
    במצבי לחץ ומשבר, הצרכנים קונים מתוך אינסטינקט ופחות רציונליות (למשל: היסטרית הנייר טואלט, הקניות לשימורים, סלי הקניות שגדלו לקראת ליל הסדר המצומצם והמשפחתי, התורים לביצים ועוד…) כל אלה משקפים התנהגות היסטרית של אפקט העדר מתוך דחף הישרדותי שטמון בהטיות הקוגניטיביות של הצרכנים (וגם שלנו  J)
    ההטיות הקוגניטיביות הם חלק מהמניעים הרגשיים שגורמים ללקוחות לקנות דווקא ממכם, כי העסק שלכם נותן להם ערך רגשי גבוה (לא רציונלי), תוך מענה על הצרכים הרגשיים שלהם ודגש ניכר על שירות ושביעות רצון לקוחות.
  5. קראו את המפה ותכננו את המסלול:
    הלקוחות שלכם בעבר, יכולים להיות גם הלקוחות שלכם בעתיד ובתנאי שיבינו את “תנאי המשחק” החדשים – בהירות, תקשורת, חיבור, מידע. כל אלה יגרמו ללקוחות שמכירים אותך, לדעת שהערך של המוצר או השירות שלכם עלה, תוך יצירת מסרים חדשים והנעה לפעולה מחודשת שתגרום להם מתוך הכרות מוקדמת עם העסקים שלכם לחזור ולקנות מכם.
    לכן, שמרו על קשר עם הלקוחות שלכם – הם המעגל הראשון שיפיץ את הבשורה החדשה שלכם.

לאחר כל אלה, אל תיכנעו לפחד, בחרו בדחף והניעו את העסק שלכם מחדש.

לעיתים שינוי קטן מחולל הבדל עצום הן מבחינת תפיסת המותג והן מבחינת המכירות.
חשבו על הלקוחות שלכם מתוך הנקודה שבה אתם נמצאים, מתוך מחשבה על המניעים לפעולה והמציאו את הפעילות שלכם מחדש.

 

 

לקבלת המדריך לתוכנית עבודה מלאו את הטופס

שמרו איתי על קשר! רוצה להשאר בעניינים!



 

חזרה לרשימת מאמרים